zondag 12 februari 2012

Ze zijn er nog: Elanden!

Bijzondere bezienswaardigheden in Gräsmark het afgelopen weekend. Op het meer waren een paar tegensellingen te zien (in mijn ogen). Een aantal auto's waren over het ijs flink aan het crossen. Tegelijkertijd werd er een poging gewaagd om vis te vangen door een 3-tal vissers. Deze hadden een gat in het ijs geboord en zaten op hun gemak te wakvissen. Of de vis ook wilden bijten denk ik niet. Het lawaai door de wielen van de banden en het geluid van de motor zullen lekker gegalmd hebben in het water onder het ijs. Ieder jaar is dit toch een terugkerend gebeuren. Het weer speelde in ieder geval mee. Schitterende dagen met stralende zon. Ook fijn voor de Zweese rally die deze week in de buurt werd gehouden. Vanaf dinsdag kwamen bij ons de eerste gasten aan. Deze vertrekken bijna allemaal weer morgen, op maandag, waarna er nieuwe gasten welkom zijn. Alles ging dus weer leuk de afgelopen week.
Wat mij ook opviel deze week waren verse sporen in de sneeuw van een aantal elanden. Ze zijn er dus nog. Waarom ze nog niet eerder zichtbaar waren in de sneeuw is mij niet duidelijk. Misschien hadden ze genoeg voedsel op andere plaatsen. Mijn dag was goed naar het zien van de sporen.
Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten