zondag 11 maart 2012

Koning winter geeft het nog niet op!

Koning Winter heeft nog even laten weten dat het nog geen voorjaar is. Afgelopen woensdag op donderdag is er nog een aardige laag sneeuw komen te vallen van ongeveer 10 a 15 centimeter. Voor Gerard de laatste keer dat er geschoven moest worden met de traktor. De laag ijs onder de sneeuw was moeilijk zichbaar en we wilde de gasten die zouden komen geen glijers laten maken. SkiSunne had een wedstrijd georganiseerd waardoor wij een aardige bezetting hadden in onze huisjes. Terwijl ik dacht dat onze gasten wel blij waren de vers gevallen sneeuw gaf bij de gasten aan dat ik dus helemaal geen verstand van skien heb. Natuurlijk waren ze er niet blij mee. Het gaf meer ongemak dan gemak. Gelukkig is de temperatuur op donderdag weer gestegen boven het vriespunt en met de zon erbij smolt de sneeuw snel weg. Vandaag was het zelfs lekker om zonder jas buiten te wandelen met Sam. In het bos tussen de bomen ligt er bijna geen sneeuw meer en de laag ijs op de paden wordt steeds dunner. Wel loop ik nog steeds met mijn rubbere laarsen aan met spikes. Dit is toch het prettigste lopen. Er is echter 1 nadeel. De sokken die ik draag glijden of van mijn voeten af tijdens het wandelen of er komen grote gaten in bij de hielen. Het belangrijkste is dat er geen valpartij komt en dat ik op de been blijf. Waar ik ook blij van wordt is dat de dagen aardig langer worden. Iedere dag komen er wel 2 of 3 minuten bij zowel in de morgen als in de avond. Nog even en we gaan weer verschillende bloemen zien in de bermen. Tulpen en andere bolletjes zijn volop te verkrijgen in de supermarkten. Het wordt dus echt lente.
Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten