zondag 31 maart 2013

Een uurtje minder slapen!

Stralend weer hebben we de afgelopen dagen gehad met 's nachts behoorlijke vorst. Bij SkiSunne wordt er nog steeds geskied. Deze moeten een goed seizoen achter de rug hebben. Naast een witte Kerst hebben we nu witte Paasdagen. Heel langzaam klinkt de sneeuw in. Onze gasten uit Duitsland hebben er wijs aan gedaan om de schoenenspikes mee te nemen. Hoewel ze ook de latten mee hadden genomen om te langlaufen is dat niet zo goed meer mogelijk in Gräsmark.. (Of je moet het geen probleem vinden om over ijsbanen te langlaufen). Het sanitairgebouw heeft de winter goed doorstaan en wordt dus weer gebruikt. Het duurde alleen even voordat de boiler was opgewarmd. Wandelen met of zonder hond is nu dus het best met spikes onder de schoenzolen. Ik wist dat ik ze nog had, maar werd er aan herinnert door onze Duitse gasten. Het scheelt echt een slok op een borrel of je gewoon kan lopen of constant aan het glibberen bent met het daarbij horende val-gevaar. Gelukkig is me dat dit jaar nog niet overkomen. In Nederland zijn ze ook al te koop. (bij de ANWB geloof ik). Een aanrader dus.
Verder heb ik in de afgelopen week 2 kamers opgepimpt in een van de aangepaste huisjes waar ook gasten met een rolstoel in kunnen verblijven. Er is een vrolijk behang op een van de muren geplakt in de slaapkamers. Het plafond is gewit en de andere muren verfrist met een nieuw laagje muurverf. Van dat soort werk wordt ik nu vrolijk.
Waar ik minder vrolijk van wordt is dat de klok weer een uur vooruit is gezet. Een uur langer licht is wel lekker, maar 's morgens een uur eerder opstaan daar moet mijn lijf echt even aan wennen. Wordt ik normaal rond half 7 of 7 uur wakker, dan is het nu al half 8 en moet er veel meer gehaast worden. Het duurt altijd een paar weken voordat ik in dat ritme kom, maar het is niet anders.
Hejdå Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten