zondag 11 mei 2014

Specht aan bouwen of slopen?

In mijn leven is het nog nooit voorgekomen (zover ik weet)  dat er op de dag voor mijn verjaardag, op de wereld waar ik woon, een wit laagje van sneeuw lag. Afgelopen donderdag reden we echt nog even in een witte wereld. De temperatuur was dus aan de lage kant de afgelopen week.
Tussen 2 haakjes ' iedereen hartelijk dank voor de felicitaties die ik heb mogen ontvangen'. Dat gaf een echt verjaardagsgevoel.

Afgelopen woensdag ben ik weer naar huis terug gekomen uit Nederland vandaan. Genoeg geknuffeld en voorlopig kan ik er weer even tegen. Doordat er best wat regen is gevallen de afgelopen week, begint het gras aardig groen te kleuren en kan de maaimachine binnenkort uit zijn winterslaap gehaald worden. Ondertussen zijn er verschillende vogels op een nest gaan zitten denk ik. Vandaag zelfs voor de eerste keer dit jaar de koekoek gehoord. Die is ook weer in de buurt.
Een anders vogel (zwarte specht?????) lijkt ondertussen in een kunstwerk van Gerard zijn huis uit te hakken. Met regelmaat had ik deze al gespot. Hoewel ik niet precies wist wat zijn bedoeling was. Resultaat hieronder! Mischien is het wel gewoon vandalisme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten