vrijdag 21 augustus 2015

Een wagen vol geladen!

De tijd vliegt. Zo zijn we in het begin van de maand en zo zijn we al bijna in de laatste week. Het wisselvallige weer heeft plaats gemaakt voor stabiel zomerweer. Gerrit Hiemstra maakte mij al blij om afgelopen week te vermelden dat er een hogedrukgebied in Scandinavie lag. Meestal wordt ik niet zo gelukkig als heel Scandinavie als een gebied wordt benoemd. Zeker als het berichten zijn die niet kloppen. Er kan verteld worden dat het koud of nat is in Scandinavie terwijl bij ons de zon schijnt en er geen wolk aan de lucht is. Van die berichten wordt ik niet blij. Zeker niet wanneer het weer in het  zuiden van Europa apart besproken wordt.
Het is namelijk opvallend dat er steeds meer mensen voor het eerst naar Zweden op vakantie gaan. Mensen die zeer tevreden naar huis gaan en soms verbaasd over de natuur, het weer en de prijzen. Kamperen in Zweden is veel goedkoper dan men denkt. Tijdens de afgelopen week hebben we redelijk wat gasten gehad. Het viel ons op dat er steeds meer gasten uit Zwitserland komen. Het was ook duidelijk te merken dat in Duitsland de scholen nog niet zijn begonnen. De ritjes met de traktor en aanhanger, die Gerard 2 keer per week doet, worden nog steeds op prijs gesteld door klein en groot. De wagen is iedere keer nog goed gevuld.


Ook de kano's en kajaks maken met regelmaat hun ritje naar de rivier. Het weer is hier dan ook prima voor. Het weer mag nog wel even zo blijven. Het schijnt een heel goed bosbessenjaar te zijn en de lingons beginnen aardig te rijpen. Ze zijn bijna zo ver dat ze geplukt kunnen gaan worden door gasten die daar speciaal voor gaan komen.

2 opmerkingen:

  1. Via Juliette op deze blog terecht gekomen. Ik verbaas me dat ik dit blog niet eerder ben tegengekomen. Nu wel. Gelijk het blog op de bloglijst gezet.

    BeantwoordenVerwijderen