zondag 27 september 2015

Herfst!

Veel herfstbuien hebben we gehad, de afgelopen week. Gelukkig niet alle dagen, maar er is veel regen gevallen. Goed voor de paddenstoelen. Veel vliegenzwammen, dit jaar, op ons terrein die ook vliegensvlug omhoogschieten. Ze beginnen als een bolletje en iedere dag wordt het bolletje ietsje platter tot een mooie schijf. Prachtige paddenstoelen om te zien vindt ik. En er wordt van gegeten. Door wie of wat weet ik niet maar er worden duidelijk hapjes genomen hier en daar.
 


De afgelopen week zijn de meeste gasten naar huis vertrokken. Wij zijn naast het schoonmaken (hier en daar) begonnen met het opruimen voor de herfst en winter. Met 0 graden de afgelopen nacht werd het ook tijd om de geraniums naar binnen te verplaatsen (en proberen ze over te houden voor volgend jaar). Ieder jaar waag ik een poging. Soms lukt het me om een aantal over te houden, maar het gaat moeizaam.Tafels en stoelen worden binnenkort verplaatst naar de schuur om daar de winter door te komen. Dit weekend was het lekker zonnig. Gerard heeft een trap op ons dak gemonteerd en de schoorsteen geveegd. De trap is goed vastgemaakt en blijft liggen, zodat de schoorsteenveger volgend jaar de schoorsteen van ons huis ook kan meenemen. Vandaag in het zonnetje onze Ford uitgeruimd en schoongemaakt van binnen. Dat was dan ook echt nodig. De auto moet dinsdag voor de keuring, dus een goede reden omdat nu in de zon even te doen. Verder geniet ik van de herfstkleuren en geuren die overal komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten