zondag 17 april 2016

Bosanemoon!

Wat is het fijn dat er een navigatiesysteem is uitgevonden voor in de auto. Vanmiddag ben ik vanuit Torsby naar Charlottenberg gereden met hulp van het navigatiesysteem. Mijn eigen navigatiesysteem (van Hannie dus) is n.l. niet zo goed ontwikkeld. Een nieuw scheerapparaat was het doel en in de omgeving van Torsby zijn, met uitzondering van de supermarkten en eethuisjes, de winkels op zondag gesloten. Verbaasd was ik wel over de tijdsduur van de reis. Ruim 2 uur reistijd gaf de navigatie aan. Dat klopte achteraf dan ook wel. Via Torsby werd ik over de E16 richting Kongsvinger/Oslo geleid. De route liep dan ook door Noorwegen langs Magnor naar Charlottenberg. Een prachtige route met veel natuurschoon en best leuk voor een zondagmiddag. Waarschijnlijk was een bosweg binnendoor ook mogelijk, maar of ik dan voor 17.00 uur thuis was gekomen is de vraag. Het scheerapparaat is gekocht en Gerard kan baardloos verder.
De laatste dagen is het niet heel mooi weer. Bewolkt met af en toe regen. In het begin van de week scheen de zon nog volop. Dat was duidelijk te zien aan alle bloemen die de grond uit schoten. Op zonnige plaatsen bloeit de bosanemoon (vitsippa) volop. Er komt nog veel meer aan voorjaarspracht. Kleuren en geuren die bij deze periode horen. Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten