zondag 3 april 2016

Een paar weekjes weg.

Afgelopen woensdag ben ik weer thuis gekomen, na 4 weken in Nederland te zijn geweest. Zelf was ik met het vliegtuig vanuit Oslo naar Amsterdam gevlogen. Gerard was me gevolgd met de auto voor een kortere periode. Genoten van kleinkinderen, kinderen en het zien van verdere Familie en vrienden. Verjaardagen gevierd, opgepast op de kleinkinderen en zelfs een dagje dierentuin. Allemaal dingen waar we normaal gesproken niet veel tijd voor hebben. Vanuit een voorjaarsachtig Nederland, met narcissen en krokussen die op verschillende plaatsen bloeiden op huis aan.
4 weken geleden vertrok ik namelijk uit een wit Zweden. Bij terugkomst bleek de meeste sneeuw te zijn verdwenen en had ik het gevoel dat de lente ook in Värmland was doorgetrokken. Dat was duidelijk niet het geval. Afgelopen donderdag viel er nog even een sneeuwbui van ongeveer 15 cm. Toch weer even winter. Omdat het niet echt heel erg koud is, is de meeste sneeuw nu wel weer verdwenen. Het voorjaar mag echt gaan komen. Op weg naar Karlstad zagen we dat sommige schapen ook de lente wel willen voelen. Met name, denk ik, de lammetjes die we onderweg bij een boerderij zagen. Deze gaven mij het lentegevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten