zondag 18 februari 2018

Zweedse Rally 2018!

Sneeuw, sneeuw en drukke dagen waarbij het best lange dagen waren. Gerard heeft vele uren op de traktor gezeten om de sneeuw die gevallen was aan de kant te schuiven zodat er auto's geparkeerd konden worden bij de huizen die gehuurd zouden worden. Omdat de sneeuwschuif niet overal goed bij kon komen, op sommige plaatsen, hebben we een kleine sneeuwploeg gekocht (of wel laten kopen).
De laatste die er nog was in de winkel, maar we hebben er een. Fijn om bij de receptie een pad te kunnen maken en voor het fijnere werk. Dat een sneeuwploeg een uitlaat boven op het apparaat heeft en heel heet kan worden heeft mijn linker hand gevoeld. Even de uitblazer omdraaien dacht ik en steunde met mijn hand op een zwart ding. Dat deed zeer en op 4 vingers verschenen al snel blaren. Ondanks dat ik mijn hand gelijk in de sneeuw deed. Gerard had gelijk. Machines en ik gaat niet goed.

Op maandag had onze computer besloten het niet meer te doen. Een pluspunt was dat de boekhouder vrijdags ervoor was geweest om de meeste dingen af te sluiten en toen deed alles het nog. Op naar een computerzaak in Torsby. Daar werd gemeld dat de harde schijf nog goed was maar de rest aan vervanging toe. Dit geregeld nadat ik al 2 keer heen er weer had gereden. Mails kunnen eindelijk weer ontvangen worden en verstuurd na bijna een week van niet goed werken. Vervelend. Ook onze afwasmachine dacht dat we de afwas maar zelf moesten gaan doen bij onze grote keuken. Allemaal dingetjes die extra energie kosten. Deze hadden we hard nodig bij onze gasten. In de huisjes zorgden de gasten zelf voor hun ontbijt enz. De groep Spaanse gasten die we hadden wilden ontbijt geregeld hebben. De Zweedse Rally, waar alle gasten voor kwamen, begon al vroeg hier en daar en soms moest er een stuk voor gereden worden. Zo werd er ontbijt geserveerd om 4:45, 6:00, 7:00 en om 4:45. Voor ons dus een uurtje eerder opstaan zodat dat geregeld werd. Leuk om te doen alleen een beetje vroeg.

Vanmorgen is bijna iedereen weer vertrokken en hebben we een groot gedeelte alweer schoon. De was duurt iets langer in verband met drogen en de grote van de wasmachine. Voorlopig ben ik er nog even zoet. En volgend jaar weer, want de eerste boekingen voor volgend jaar in dezelfde periode zijn al weer binnen. Het weer heeft deze rally geweldig meegewerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten