zondag 21 april 2013

De lente is gekomen in Zweden!

Hoera de sneeuw is zo goed als verdwenen door het mooie weer van de afgelopen week. Hoewel een paar regenbuien hebben hierbij ook wel geholpen, maar vandaag en gisteren schijnt de zon. Heerlijk. Hier en daar in het bos, op plekken in de schaduw ligt nog wel wat, maar het voelt als lente. Wat ik bijzonder vind is de warme en koude luchtstromen tijdens het wandelen met Sam. dit is me eerder niet opgevallen. Het is ongeveer hetzelfde gevoel als je zwemt in de zee of een meer dat een aardige temperatuur heeft tot er een koudere golfstroom voorbij komt.
Door het lentegevoel kon ik het niet laten om bakken met violen te kopen in allerlei vrolijke kleuren. Klaar met de kou en winter. Ook onze Ford moest er aan geloven. De winterbanden moesten eraf en de andere er weer op. Zo gebeurt dacht Gerard. Niets was minder waar. Een aantal "bouten" braken af en moesten vervangen worden. In Karlstad konden we de Ford-dealer niet meer vinden, dus toch maar even naar Sunne toe. Daar moesten de bouten besteld worden. Geen punt, de volgende dag waren die in huis bij de dealer. 2 bouten werden besteld. Bij het verder verwijderen van de wielen gaf nog een bout het op zodat er minimaal 3 bouten nodig waren. Gelukkig konden deze (met een 2-tal reservebouten) weer een dag later opgehaald worden en rijdt de Ford weer als vanouds. De Seat moet is n.l. nog niet hersteld van het avontuur terug uit Nederland en loopt nog steeds op "3 poten". Een klus waar Gerard nog steeds geen tijd voor heeft gemaakt. Druk met tegelen in de douchen waar hij nog steeds aan werkt. Het wordt wel heel mooi. Ikea heeft het blad waar wastafels op komen te staan afgelopen maandag bezorgd. Heel langzaam ziet het er steeds mooier uit. Zelf ben ik druk geweest met schoonmaken, het wassen en strijken van lakens, handdoeken en theedoeken. Het is de aankomende week even rustig. De gasten die we via een bedrijf hadden zijn weer vertrokken. Vandaag zijn we even, op mijn verzoek, naar een van de veilingen gereden die in de buurt werd gehouden. Nieuwsgierig dat ik ben wilde ik dat wel eens met eigen ogen zien en tot nu toe had ik daar geen kans voor gehad. Eigenlijk viel het een beetje tegen. Deze keer werd er huisraad geveild waardoor het een soort van rommelmarkt was. Ik heb het dus gezien.
Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten