zondag 18 augustus 2013

Bezoek aan eerste hulp!

Ieder jaar wordt de afdeling eerste hulp (akutmottagning) in Torsby wel bezocht. Meestal gaat dat om niets ernstig. Tijdens de afgelopen week had een van onze gasten tijdens het vissen een vishaak in zijn hand gekregen terwijl de vis ontsnapte. Ik had niet moeten zeggen dat er wel een hele grote vis was gevangen.Twee dagen later was ik zelf de klos en wist ik op de een of andere manier door een sleutel mijn wijsvinger zo te bezeren dat ik zelf naar de eerst hulp moest om deze even op te laten lappen. Vier hechtingen werden er in gedaan die over twee weken pas er weer uitgehaald gaan worden. Even lastig.Gelukkig valt de pijn reuze mee.
Het weer is de afgelopen week wat wisselvallig. Gasten komen er nog steeds terwijl anderen weer richting huis gaan. Langzaam beginnen de lingons in het bos te rijpen en begint het weer een kleurrijk gebeuren te worden. Over een paar weken kan er volop geplukt worden. Gasten die vorig jaar bij ons in het bos veel kantarellen vonden waren nu verbaasd dat er niets te vinden was. Door het mooie weer is het waarschijnlijk te droog geweest en zijn ze er nog niet. Het is niet anders.
Gerard is verder druk met het zagen en kloven van hout voor onze wintervoorraad. Alle Zweedse mensen hebben dit waarschijnlijk al lang voor elkaar, maar wij nog niet. Hoewel onze houtschuur begint aardig gevuld te raken. Er wordt nog steeds wild gespot. Vossen die 's nachts geluid maken door een soort van gillen, maakt het voor sommige mensen het wonen in een tent een beetje spannend.
Wonen in de natuur geeft leuke en spannende momenten.
Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten