zondag 27 oktober 2013

Boerenkool met worst!

Vandaag is het sanitairgebouw voor onze campinggasten op slot gegaan. Het kampeerseizoen is over. De laatste gasten zijn vanmorgen vertrokken. Ook de fietsen, kano's en kajakken zijn verhuisd naar hun winterverblijf. Volgende week wordt het hele gebouw watervrij gemaakt door Gerard.

Hier in Zweden is het aankomende week herfstvakantie. Daardoor zijn we niet vrij van gasten. Het weer van de afgelopen week veranderde van best koud naar zachtere temperaturen. De regen die er nu valt mag wat mijn betreft snel over waaien. Waar ik wel blij om ben is dat de wintertijd is begonnen. Even iets later opstaan is erg prettig vind ik.
Vandaag hebben we boerenkool uit eigen tuin geoogd en gegeten. Meer dan 1 portie was het niet, maar de smaak was goed. Lekker met rookworst van Unox uit Nederland. Het houden van een moestuintje is bij ons niet zo goed gelukt. De oogst was minimaal van sperziebonen (1 handje vol), rabarber (zelf te kort voor 1 portie), boerenkool (nu dus 1 keer gegeten), sla die doorschoot en aardbeien (misschien 5 broodjes mee belegd). Toch geef ik het nog niet op en heb al nieuw zaad gekocht. Een aantal geraniums heb ik gered van de nachtvorst. Deze staan nu binnen bij ons in huis. Hopelijk lukt het me om deze in het voorjaar weer buiten te zetten.
Verder doen we het rustig aan met hier en daar wat werkzaamheden. Lekker aan de wandel met Sam. Door Sam kom ik wel allerlei zaken in het bos tegen die ik eigenlijk niet wil zien. Sam ruikt nu eenmaal beter dat ik en hij gaat letterlijk zijn neus achterna. Een aantal weken geleden liep ik achter Sam aan toen hij iets heel bijzonders leek te vinden. Het was een staart van een dier (misschien van een das?) Ook Hans en zijn hond, die op dat moment nog bij ons waren, kwamen de staart tegen. De afgelopen week werd ik door Sam aardig verrast door het zien van een kop van een ree en een paar dagen later kwamen we nog een stuk van een reeenpootje tegen. Sam achterna lopen door het bos en afwijken vanaf de paden doe ik voorlopig maar even niet en hij blijft maar dicht bij mij in de buurt.
Voor de trouwe bloglezers, er even 2 weken geen blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten