zondag 21 februari 2016

Nog even winter.

Nog steeds een witte wereld, hier in Gräsmark. Gisteren hadden we dag waarbij het de gehele dag bleef sneeuwen. De wind die erbij was zorgde ervoor dat sneeuw aan een kant van de bomen bleef plakken. Een mooi gezicht al die wit gestreepte bomen.

Omdat het rond het vriespunt was gleed de sneeuw van ons afdak af. Dit gaf dan een flinke doffe dreun op de veranda. Sam, onze hond, werd hier altijd onrustig van omdat hij niet wist waar het geluid vandaan kwam.

Er is een aardig laagje gevallen. Vandaag heeft Gerard op de traktor ruim baan gemaakt zodat de vuilnisauto ruimte genoeg heeft en onze container kan komen legen. Verder zijn we rustig aan het werk geweest. De was is nog niet helemaal weg gewerkt, maar de meeste gebouwen zijn schoon en gebruiksklaar. Zelf vind ik het fijn om de was even buiten te laten uitwaaien onder een afdak. Het ruikt dan frisser. Het duurt alleen wat langer voordat alles droog is (hoewel de vorst de was ook doet drogen alleen niet zo snel).
Afgelopen dinsdag werd ik bij onze tandarts verwacht. Daar had ik mijn jaarlijkse. Ik vind het een lekker gevoel om daar weer vandaan te komen met schone en frissen tanden. Over 10 maanden ben ik weer aan de beurt.

1 opmerking: