dinsdag 11 april 2017

Glad Påsk (vrolijk Pasen)!

Vandaag had ik een afspraak met Elisabeth in Sunne. Zelf vond ik dat dit een beetje lang duurde voordat we elkaar weer zouden zien. Meer dan een jaar geleden was het dat we elkaar gezien hadden. Elisabeth is onze mondhygieniste die aan onze tandarts gekoppeld is. Vond ik het in Nederland nooit zo fijn om die kant op te moeten, bij Elisabeth is het geen probleem. Iedere tand of kies wordt vakkundig bekeken om daarna weer schoon gepoest en glad in mijn mond te voelen. De foto's die gemaakt werden, gaven geen gaatjes aan en ik had praktisch geen tandsteen. Een uurtje van bijna ontspannen in een tandartsstoel. Ze neemt er altijd de tijd voor dus zo lang duurt meestal een bezoek aan Elisabeth. Voorlopig is dat weer gebeurd.
 
Afgelopen week hebben we zonnige dagen achter de rug met 1 ochtendje met regen. Hoewel de camping aankomend vrijdag pas open gaat, houd dit gasten niet tegen om al te verschijnen en niet te willen vertrekken. Gelukkig zijn we flexibel en kan veel. De familieruimte (met wastafel, toilet en douche) is hiervoor prima geschikt voor enkele gasten.
 Buiten wordt het voorzichtig voorjaar. Krokussen bloeien hier en daar en langs de bermen is het kleine hoefblad zichtbaar. Eten genoeg dacht ik voor de dieren. Toch dachten reeen hier anders over. De paarse violen die ik in de bakken langs de weg gezet had waren 's morgens onthoofd en hier en daar met kluit en al omhoog getrokken. De resten heb ik weer vrolijk in de aarde terug gezet om een dag later dit spelletje nog eens te moeten doen. Geen bloem meer te zien maar alleen wat armzalig groen. Misschien dat er nog bloemen gaan komen. Dat is de vraag. In de bak bij het sanitair-gebouw, die ik ook graag vulde met violen, heb ik deze keer een rododendron geplaatst. Over een aantal weken er wat zomerplanten omheen zetten, zodat dat er ook gezellig uit gaat zien.
Voorlopig eerst maar eens denken aan de Paasdagen. Er is in de omgeving al heel veel in paassfeer gebracht met gekleurde veren die men hier en daar in kale takken hangt. Een vrolijk gezicht om te zien. In het centrum van het dorp staat een berkenboom die hier ook mee versierd is. Buiten doen wij ook mee aan die versiering samen met gele narcissen. Bij ons de in receptie doen we het op onze eigen manier. Paaseitjes in takken en paaseitjes om te eten. Wij wensen iedereen een Glad Påsk of in het Nederlands: Vrolijk Pasen! (met veel zon hoop ik).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten