zondag 20 april 2014

Nog een fijne 2de Paasdag allemaal.

Fluitende vogels, fladderende vlinders, roepende kraanvogels en jonge lammetjes zijn allemaal lentetekens voor mij. We hebben wat weer en gasten betreft een prima weekend. Nieuwe gasten op de camping en in een huisje. En de motorboot is zelfs verhuurd geweest door een paar vissers.(waarvan de vangst niet best was in verband met paaiende vissen die niet wilden bijten, maar druk waren met andere dingen)

Hoewel er waren ook wat ongemakkelijke dingetjes. Een van onze gasten was een 88 jarige heer die vorig jaar ook al een paar keer op de camping had gestaan. Altijd in de buurt van het santairgebouw, ook omdat hij niet zo goed ter been was. Omdat ik nog druk was met het opknappen van de kant van de heren had ik deze meneer uitgelegd dat hij, net als de andere gasten gebruik kon maken van de dameszijden. Hij zei ja, maar op 88 jarige leeftijd komt het meer voor dan men niet zo goed meer hoort. Dat was hierbij dan ook het geval. Terwijl ik nog druk was met het witten van muren en plafond werd er gebruik gemaakt van de toilet. Geen punt. Ik liet de kant van de heren ook maar open nadat ik de boel verder schoongemaakt had en de verfspullen had opgeruimd. Er moest nog een klein gedeelte afgemaakt worden, maar dat komt volgende week wel goed. Onze 88 jarige vertrok gisteren weer op huis aan. Ik had alle andere gasten op de hoogte gesteld dat het sanitair beschikbaar was aan de dameskant voor dames en heren en ging er vanuit dat ieder deze ook gebruikten. Toen ik na het vertrek van onze senior de deur weer op slot deed, nadat ik even vluchtig had gekeken of er iemand binnen was, was het tijd voor de schoonmaak aan dameskant en afwasgedeelte. Tot mijn verbazing hoorde ik op een gegeven moment gebonk op de muur. Een van onze mannelijke gasten maakte gebruik van de toilet aan de herenkant en kon er niet meer uit. Gelukkig dat ik in de buurt was en dit snel kon oplossen.
Een ander onhandig dingetje was het mee wassen van de mobiele telefoon van Gerard. Zijn broekzakken rondom het heupgedeelte had ik geleegd en ook de duimstok verwijderd. Niet wetend dat er op kniehoogte de mobiele telefoon verstopt was. Gelukkig is het een hele goede telefoon. Toen de was klaar was, keek ik behoorlijk raar op omdat er een telefoon bij de schone was ter voorschijn kwam. Gerard heeft de gehele telefoon uit elkaar gehaald, gedroogd en op de kachel gelegd. Wonder boven wonder doet de telefoon het weer. (op het maken van foto's na).

Vandaag hebben we nog even lekker genoten van een wandeling met Sam. Als Sam water ziet gaat hij erin ook en dat is niet zo moeilijk hier in buurt. We zijn naar Ängen gereden. Dat zagen we dat de Ängenwandelroute lijkt opgepimt en is onderhouden. Zelf hebben we deze routen van 17 km nog niet gelopen, maar op de kaart ziet het er goed uit. Voor wandelliefhebbers is het wel verstandig om goede schoen die een beetje waterbestand zijn te gebruiken. De gemeente Sunne doet zijn best om dit verder te ontwikkelen. Hoera!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten