maandag 7 december 2015

Sinterklaas

Precies een week geleden had ik een afspraak om mijn ogen te laten laseren. Dit had ik natuurlijk al ruim van tevoren geregeld. Na de geboorte van onze kleindochter was er tijd voor een weekje voor mijn ogen en de behandeling. Nadat mijn ogen zijn gelaserd, had ik een dagen gehad van vooral veel druppels in de ogen. De keus dat ik de behandeling in Nederland heb laten verrichten was toch een dingetje met de taal. Hoewel we al negen jaar in Zweden wonen, het vertellen of iets zeurderig pijn doet of juist brandend, dat ga ik niet meer onder de knie krijgen. Vandaar de keuze van Nederland. Mijn ogen zijn in ieder geval weer redelijk goed. Na ruim 40 jaar het dragen van contactlenzen werd het tijd om hier afscheid van te nemen. En afscheid nemen is altijd lastig, maar dit afscheid is prima. Mijn zicht in de verte is weer goed zonder lenzen. Hoe fijn is het om op te staan en direct alles goed te kunnen zien. Een leesbril erbij is dan niet vervelend meer. Blij ben ik met de keuze van Bergman Clinics die mij prima geholpen hebben en begeleid. Morgen een laatste bezoek en dan tijd om afscheid te nemen van de (klein) kinderen. We hebben sinds lange tijd een fijn Sinterklaasfeest kunnen vieren met vooral genieten van een kleinzoon van 5 jaar die volop in het Sint-gebeuren zat. De oprechte verbazing van hem hoe er opeens cadeaus in huis waren, maakte het geheel tot een feest.  Lang leve Sinterklaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten