maandag 25 januari 2016

Een modderbad.

Er zijn mensen die veel geld betalen om een modderbad te kunnen nemen. Toch hoeft dit niets te kosten. Er zijn namelijk sloten genoeg om in te duiken in Nederland. En dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan. (samen met kleinzoonlief zelfs). Wij wilden een plankje over van het ene weiland naar een ander weiland. De plank was glad en ik kon me niet goed genoeg vasthouden aan de leuning toen mijn been uitgleed. Ik kwam aan de ene van de plank terecht en kleinzoonlief aan de andere kant. Zelf lag ik in de sloot tot aan mijn nekharen en kleinzoonlief tot zijn middel. Geen lekkere geur en niet makkelijk om weer eruit te komen. Gelukkig was het in de buurt van een familiehuis en waren er handdoeken en een douche aanwezig. Mijn neef , een verstandig man, had reservekleding in zijn auto liggen. Een t-shirt, boxershort en overal gaf mijn de uitstraling als boer (volgens mijn kleinzoon) maar was toch erg fijn om bij de hand te hebben. Kleinzoon had iets meer kleding dat nog gedragen kon worden. De prutkleding en schoenen in een grote zak gedaan om deze uitgebreid te wassen.

Zo hadden we een avondtuur in Nederland. Daar zijn we nu even voor een korte periode. Een aantal zaken moesten geregeld worden. Een nieuw paspoort in Enschede aanvragen, folders naar de Caravana in Leeuwarden (waar we deze keer zelf niet staan maar wel vertegenwoordigd worden) en aankomde zaterdag staan we in Vijfhuizen (Haarlemermeerpolder) op een SVR-beurs. Dankzij vrienden van ons gaat alles thuis gewoon door. Het is erg koud geweest de laatste week met strenge vorst. Een prima Winter vinden sommige Zweden. Er kan ook volop geskied en gelanglaugd worden. Fijn voor de mensen die daar van houden. Voor ons komt de grootste bedrijvigheid over een paar weken tijdens de autorally. Alle huisjes zijn al geboekt. Daarna mag het voorjaar beginnen. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten