zondag 28 juli 2013

Open vuur verbod in Zweden!

Mijn zus had een tijd geleden een paar gordijntjes gehaakt met daarin 2 elanden. Verbaasd was ik toen er een Zweedse dame deze week kwam vragen of ik hier ook een "monster" (patroon) van had. Gelukkig had mijn zus deze er bij gevoegd zodat als ik tijd had er nog meer kon maken. De tijd is er nog niet, maar iemand anders gaat het zeker in Zweden proberen.
We hebben het druk gehad de afgelopen week. Alle dagen zijn de kano's en kajaks op het meer en de rivier geweest. Er was meer vraag naar kano's en kajaks dan wij ze konden aanbieden. Alle huisjes en kamers waren gevuld. Het weer was nog steeds geweldig. Vandaag is het bewolkt en niet zo heel erg warm meer. Toch nog wel ruim boven de 20 graden. Door de warmte is de grond kurkdroog. In heel Zweden is het verboden om nog een open vuur te stoken. Bij ons hebben flyers uitgedeeld en ook de BBQ verboden. Brand is niet iets waar iemand op wacht. Gelukkig houden onze gasten zich aan dit verbod.
Voor de vogellaars is het misschien leuk om te weten dat afgelopen donderdag, er een paar kruisbek-vogels gespot zijn op ons terrein. Jan is tijdens een ritje naar de rivier een paar uilen tegengekomen. Soort nog onbekend.
Dit weekend zijn een een aantal campinggasten vertrokken richting huis. Daarnaast zijn er weer nieuwe gasten aangekomen. De vakantieperiode is nog niet over.
Hejdå Hannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten